Startuoja oficiali VDU „League of Legends“ esporto komanda: tarp žaidėjų – pasaulinio „LoL“ čempionato vicečempionas

Esportas arba dar žinomas kaip elektroninis sportas – viena sparčiausiai augančių šiuolaikinių medijų industrijų. Esportas pasižymi tuo, jog visi pagrindiniai sporto aspektai yra atkuriami elektroninių sistemų, o žaidėjų ir komandų veiksmų rezultatai esporto sistemoje sukuriami tarpininkaujant žmogaus-kompiuterio sąsajoms. Nors daugeliui kyla klausimas, ar šią naują sporto šaką galima vadinti tikru sportu, tačiau esporto sąvoka apibūdina profesionaliai žaidžiamų žaidimų pasaulį, kuriame komandos rungiasi viena prieš kitą, tad elektroninis sportas pasižymi ir atitinka vieną iš pagrindinių sporto aspektų – varžymąsi.

Mokyklos, universitetai ir įvairios organizacijos vis dažniau į savo veiklų sferą įtraukia esportą – pradeda burti reprezentacines komandas ir rungtyniauti įvairiuose turnyruose ir čempionatuose, tad spartus elektroninio sporto augimas rodo, jog šio užsiėmimo atsiradimas yra natūralus žingsnis, siekiant neatsilikti nuo sporto pasaulį keičiančių naujovių, griaunančių visus stereotipus apie kompiuterinius žaidimus bei jų žaidėjus. Stebint globalius esporto auditorijos augimo skaičius ir statistikas, galima daryti išvadas, jog laikotarpyje 2018-2023 m. bendra auditorija, kurią sudaro atsitiktiniai žiūrovai ir sporto entuziastai, paaugs net apie 10 procentų.

Esporto rinkos augimas

Vytauto Didžiojo universiteto (VDU) Sporto centras atsižvelgdamas į pasaulines tendencijas, šiemet savo studentams siūlo išskirtinę naujovę – esporto užsiėmimus ir galimybę patekti į oficialią VDU esporto komandos sudėtį. Pavaduotojas VDU Sporto centro organizuojamai veiklai ir užimtumui Justas Kalinauskas pasakoja, jog Sporto centras siekia neatsilikti nuo inovacijų, todėl universiteto bendruomenei siūlo naują elektroninio sporto veiklą. Užsiėmimų metu studentai bei darbuotojai bus supažindinami su šios sporto disciplinos veikimo principais bei pačia „virtuve“, taip pat dalyvaus praktiniuose užsiėmimuose, analizuos esporto industriją. Tokiu būdu VDU Sporto centras sieks suburti stiprią esporto bendruomenę universitete bei formuoti reprezentacines komandas.

Esporto užsiėmimai VDU

„Esportas yra unikali sporto šaka, kurioje profesionalios žaidėjų komandos rungiasi vaizdo žaidimuose dėl milijonus siekiančių prizinių fondų. Manome, kad tai yra ne tik ateitis, bet ir dabartis“, – sako J. Kalinauskas.

Pirmoji VDU esporto komanda rungtyniaus „League Of Legends“ („LoL“) disciplinoje – tai viena iš didžiausių esporto šakų, kurioje kasmet, visame pasaulyje vyksta įvairūs turnyrai. Reprezentacinę VDU esporto komandą sudarys skirtingų studijų krypčių studentai, o vienas iš jų, Arnas Stepanauskas, yra esporto žaidėjas, tapęs oficialaus pasaulinio „LoL“ čempionato vicečempionu.

VDU „LoL“ esporto komandos sudėtis:

Arnas Stepanauskas (top/mid) – VDU Humanitarinių mokslų fakulteto, Frankofonijos šalių kalba ir kultūra studijų programos studentas, keletą kartų dalyvavęs „European Masters“ turnyre ir žaidęs prieš vienas geriausių esporto komandų Europoje. A. Stepanauskas profesionaliai esportu užsiima jau apie šešerius metus, per šį laikotarpį Arnas daug kartų pasiekė aukščiausiąjį „LoL“ Challenger rangą, o kaip didžiausią savo pasiekimą įvardina „RedBull“ pasaulio 1×1 čempionato užimtą antrąją vietą. Studentas daug laiko praleido žaisdamas Rusijos lygoje, taip pat laimėjo ne vieną turnyrą Lietuvoje ir Baltijos šalyse.

Nerijus Šakinis (support) – VDU Informatikos fakulteto, Matematika ir jos taikymas studijų programos studentas, žaidžiantis „LoL“ nuo 2013 metų. N. Šakinis yra kelių Beta Lanų prizininkas, „BEL Season 2“ turnyre užėmė penktą vietą, „Infoshow 2019 EUNE“ tapo pirmos vietos prizininku, taip pat yra tapęs kelių mažesnių Lietuvos turnyrų nugalėtoju.

Žygimantas Vasiljevas (adc) – VDU Ekonomikos ir vadybos fakulteto, Marketingo studijų programos studentas. Ž. Vasiljevas prieš susirandant darbą kompiuterinius žaidimus žaisdavo 30-40 valandų per savaitę, šiuo metų esportui skiria mažiau – 10 valandų per savaitę. Žygimantas yra dalyvavęs Lietuvos LAN renginiuose, užėmęs prizines vietas „LoL“ turnyruose.

Paulius Lapienis (mid) – VDU Gamtos mokslų fakulteto, Neurotechnologijų studijų programos studentas, esportu užsiiminėjantis ne daug, tačiau galintis pasigirti ne vienu pasiekimu: 187 lp Peak soloQ [EUW], „Battlefly“, „Challengermode“ ir „Clash“ turnyrų laimėjimai, dalyvavimas „Prime League Division 3“ finaluose.

Domas Misiūnas (mid) – VDU Teisės fakulteto, Teisės ir finansų studijų programos studentas, „LoL“ žaidžiantis jau vienuolika metų, tačiau iš vienuolikos metų, tik apie pusę skyrė ir rimčiau užsiėmė esportu. D. Misiūnas paskutiniame „LT Verse“ turnyre užėmė trečią vietą.

Liutauras Macius (jungle) – VDU ŽŪA Agronomijos fakulteto, Agronomijos studijų programos studentas, esportu užsiimantis tris metus ir turintis patirties įvairiose lygose. L. Macius labiausiai įsimintinomis akimirkomis esporte įvardino dalyvavimą „Ultraliga“ ir „LCL“, pasiektą aukščiausią solo reitingą, TOP 100 Challenger EUW regione.

Pirmas rimtas naujos komandos išbandymas – Lietuvos esporto asociacijos (LESPA) organizuojamas universitetų turnyras, kuriame geriausia tapusi varžybų komanda, turės galimybę rungtyniauti su kitomis Europos studentų komandomis „Master“ čempionate, po šio čempionato taip pat numatomas dalyvavimas 15min „LoL“ lygoje. VDU esporto reprezentacinės komandos ir laisvalaikio užsiėmimų vadovas Edgaras Abromavičius džiaugiasi, kad VDU žengia svarų žingsnį į elektroninio sporto industriją.

15min nuotr./Edgaras Abramočvičius

„Tai reikšminga galimybė kiekvienam universiteto bendruomenės nariui, nes esporto užsiėmimai nebus skirti tik žaisti ir rungtyniauti. Labai laukiame įvairių sričių studentų, kurie norėtų prisidėti prie šios veiklos vystymo komunikacijos, renginių organizavimo, marketingo ir kitose srityse. Jau netolimoje ateityje planuojame rinkti reprezentacines esporto komandas „FIFA“, „NBA 2K“ ir „Counter-Strike“ disciplinoms”,- apie planus pasakoja E. Abromavičius.

Visi VDU bendruomenės nariai, norintys dalyvauti e-porto užsiėmimuose, būtinai turi užpildyti registracijos formą. Laukiame visų besidominčių vaizdo žaidimais ir elektroniniu sportu ir norinčių prisidėti prieš šios sporto šakos augimo!